Thursday, December 11, 2014

Uppgradering av viloplats för en trött gravid kvinna


Förre och efter bild.
Vi värmer upp köket med en elfläkt, eller i ärlighetens namn skall vi nog erkänna att vi är så bortskämda från Jan och Birgitte, som brukar värmer upp till oss innan vi kommer.
De stunder eller tillfällen där jag kan hjälpa Peter är ganska korta och få. Jag brukar fixa lunchen och fika dock så min älskade man kan jobba så effektiv som möjligt.
Resten av tiden tillbringar jag oftast liggande eftersom jag utom Emil också har två myomer som är stor som två knutna hand i min livmoder. De kan ställa till besvär och trycka på men ligger jag mycket så går det hyfsat bra.
Vi berättade för Jan att jag bruka vila på den gröna chaiselong, vilket nog inte var det bekvämaste.
Nästa gång vi kom hade han bytt ut den mot en säng så nu kan jag sträcka ut mig riktigt och till och med sover bra efter lunchen.
Har jag nämnt att vi är bortskämt?

No comments:

Post a Comment