Friday, October 10, 2014

Kontraktsskrivningen är klart

 Kaffe bordet efteråt. Mäklaren Anders gjorde bilden.
 Jan och Peter tittar på gamla kartor från byn.
En liten höst hälsning till säljarna.

Klockan nio imorse var det dags att skriva under köpekontrakten. Tänk att vi kommer få våran drömgård! Vilken lycka! Det finns nog inga ord som kan beskriva den här känslan!
Samtidigt tror jag att Peter har haft en större glädjestund idag än mig eftersom jag tog ut all glädje redan i förskott medan han tar allt stegvis.
Att skriva under kontrakten var bara en liten formalitet för mig, för gården har ju redan varit vårs i flera veckor nu - enligt mig iaf.
Efter all paragraf uppläsande och underskrivande bjöd säljarna på ett mysigt kaffebord.
Vi är verkligen lyckligt skattat att ha fått så varma, hjärtliga och emot kommande grannar.
När mäklaren Anders hade åkt vidare gick Peter och Jan igång och började titta på gamla kartor, lagstifteboken - som vi fick låna hem, och gamla kort.
Mycket historie finns här att upptäcka och det kommer bli himla roligt och spännande att forska mer.

No comments:

Post a Comment